medieproduktion - rörlig bild




Första gången som sagt som jag gick till 17.00. har ju Medieproduktion sista lektionen på måndagar och eftersom vi har börjat ha rörlig bild (hade ju foto innan) så måste man vara kvar nästan hela lektionen ut. Idag gick vi igenom några termer som vi ska jobba mer med under den här tiden då vi har rörlig bild, såg på skräckfilmstrailer och gjorde ett bildmanus. Vi skulle skriva om att A skulle göra B ledsen och sen skulle A göra B glad igen.

Vårt handlade om att A gjorde highfive med en annan B's tjej på en äng. Sen så började de hoppa och dansa kring midsommarstången. B såg då detta och blev så ledsen så han gick hem och hämtade sin pappas gevär. På vägen tillbaka till ängen så snubblar han på en sten och skjuter sig själv i låret. A och B's tjej kommer fram till honom och hjälper honom och B blir glad igen. I sista scenen dansar de alla tre kring midsommarstången. Fråga mig inte hur B orkar det med en gevärskula i låret, men men. Det är film mina vänner. =)

Måndagen efter lovet så ska vi börja filma. IIIIH! Det ska bli så sjukt spännande och så sjukt kul. Våra filmer ska bli riktiga lååångfilmer. En minut var. Haha. Men man ska ju börja någonstans. Det är nog ganska mycket jobb med en så kort film också så det kommer nog räcka och bli över. Längtar tills vi får komma på någon idé och sen filma. Ge mig måndag efter lovet nu! Fast först kan ni ge mig lov.
2010-03-29 21:26:21
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback