there's rebellious side of me that wants to get out

Idag är det 313 dagar kvar tills jag fyller 18.

Jag tycker att jag har förändrats den senaste tiden och jag vet inte om det har blivit till det bättre. När jag tänker efter så är jag rädd för att bli vuxen. Jag känner att jag har vart tillbakadragen under större delen av mitt liv och varje framsteg jag gör inom det blir också ett steg tillbaka just på grund av den där rädslan. Jag tror hela tiden att jag gör fel när jag steg för steg blir mer vuxen.

Jag är så delad när det kommer till allt. Det är alltid en del som är mer rebellisk som sitter på min högra axel och nästan skriker i mitt öra att våga mer och att testa på mer. Medan det sitter en änglaliknande varelse på min vänstra och viskar att jag ska fortsätta med att vara försiktig och påminner mig om att ta det lugnt, att ta små steg in i nivå tre av mitt liv. Tidigare har det alltid blivit den lilla ängeln som har vunnit en förkrossande stor seger, men ju äldre jag blir desto mindre blir den där segern. Snart ligger dom jämnsides och vem vinner då? Vem ska dra det längsta strået? Kommer det bli rebelliska delen eller försiktiga delen?

Det låter som jag har tänkt att göra något allvarligt när jag använder ordet rebell och skriver såna här gåtor, men jag har inte tänkt alls. Jag vet bara att det är 313 dagar kvar tills jag fyller 18. Tills jag förväntas bli vuxen och är jag lika försiktig då som jag är nu så kommer det inte bli något bra. Tur att jag i alla fall fattar hur jag menar, för jag tror vissa kommer missuppfatta det här. Please, don't do.


17 år. 2010 känns som året då jag tar mig ur mitt skal och vågar vara den jag vill vara.
2010-02-26 00:45:23
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (1)

Kommentarer
Joachimlinnea
DATUM: 2011-04-28 | TID: 15:17:19
URL: http://joachimlinnea.blognext.com

Very nice site. Well laid out.



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback