det finns inget mer skrattretande än dagar som alla hjärtans dag

En snubbe påminde mig förut om att det är Alla Fucking Hjärtas Dag på söndag. Kände nästan hur det jag åt förut ville komma upp ur min hals. Okej. Det var att ta i. Men helt seriöst så är det en dag jag fasar för. Det är inte det att jag egentligen bryr mig om att det är just Alla Hjärtans Dag då, utan att det är folket omkring som förstorar upp det som satan.

Det ska gosas med pojkvänner och flickvänner och man ska köpa dyra presenter till varandra och choklad och någon töntig gosenalle som håller i ett mjukishjärta som det står "I Love You" på och det ska förlovas och åkas till Paris och that's how it goes on and on and on.

Bullshit säger jag och frågar mig hur det egentligen får finnas en dag som den där dagen. Den är lika oviktig som mors dag och fars dag. Vem bryr sig liksom? Eller rättare sagt, vem borde bry sig? Ingen. Det är bara tre dagar som enbart är till för affärernas bästa. Det köps onödiga grejer och det tjänar de som säljer prylarna på. Ingenting annat än det. För kärleken till sin pojkvän/flickvän eller mamma/pappa har man ju där varje dag. Det är ingenting som bara kommer lite mer bara för att det kommer en dag som någon konstig person har sagt att vi ska tänka lite extra på dom/uppvakta dom på.


Visdomsord från en vis ung dam.
2010-02-12 01:39:46
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (2)

Kommentarer
Nick
DATUM: 2010-02-12 | TID: 02:34:25

Den "snubben" råkar ju vara jag ;)

Och du tycker de samma som mig alltså ;)

För "För kärleken till sin pojkvän/flickvän eller mamma/pappa har man ju där varje dag." Är väldigt likt de jag skrev ;)

Att man inte behöver visa sin kärlek med att köpa saker just den dagen.. För man visar ju sin kärlek varje dag endå.

Hildaa
DATUM: 2010-02-12 | TID: 22:58:55
URL: http://hildahemmingsson.blogg.se/

Tycker alla hjärtans dag är en bra dag! Kul med lite speciella dagar, och man behöver ju inte ha en käraste utan man har ju sina vänner :)



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback