DAG 2 - MIN FÖRSTA KÄRLEK.

Min första kärlek är den kärlek jag känner nu för en underbar kille som jag snart har känt i ett år. För cirka ett år sedan la en kille, som jag inte hade en aning om vem han var, till mig på Facebook. Jag accepterade inte vänförfrågan, men jag nekade den heller inte. Under en lektion i datakunskap godkände istället mina kära vänner Rebecca och Danne den där vänförfrågan från killen från Västkusten som på bilden hade Färjestad matchtröja på sig. Killen som nu är min första kärlek.

Det dröjde förrän tills den tolfte februari innan vi började prata. Jag har skrivit om det förut, men jag hade inte den bästa kvällen och var på väg att gå och lägga mig när jag plötsligt såg att jag hade fått ett meddelande på Facebook av någon som hette Daniel. Klockan var då runt elva. Efter det flög tiden bara iväg och vips så tickade klockan mot fyra - halv fem på morgonen. Ända sedan den dagen har vi pratat varje dag. Varje jävla dag. På msn, facebook, sms och under de senaste månaderna även på telefon.

Jag har inte ord som förklarar hur underbar den här killen egentligen är. Varje gång jag tänker på honom så blir jag alldeles varm inom mig. I början var jag förvirrad, visste inte hur det skulle kännas att vara kär, men det här känns utan tvekan som något starkt. Som kärlek. Jag vet att det är det.

Jag trodde i början att två saker skulle tala emot oss. Vår åldersskillnad och avståndet mellan oss. Jag trodde att det förstnämnda skulle dominera, men det blev istället det sistnämnda. Åldern kan vi aldrig någonsin göra något åt, men avståndet finns det möjlighet att ändra på. Men inte just nu. Ibland känns det så jävla tufft att jag inte kan träffa honom när jag vill, få somna bredvid honom varje natt för att sedan vakna på morgonen vid hans sida. Det känns så jävla orättvist. Det finns stunder då jag tänker att jag aldrig kommer klara av det, men sen tänker jag om. Tänker att det alltid väger upp allt när vi träffas.

Jag har honom hellre 25 mil bort än att inte ha honom alls.

Ni vet, ibland hör man talas om par som har varit tillsammans i stort sett hela deras liv. Jag hoppas att det blir så mellan mig och honom. Kalla mig konstig, men man kan liksom inte gå in i ett förhållande med någon annan tanke än så. Jag vill inte ha någon annan än honom. Aldrig någonsin.



Sex saker som är extra bra med min gos:
- Han har världens mest underbara dialekt.
- Han skickar alltid morgonsms som jag läser när jag vaknar.
- Han är man och äter Big King XXL på Burger King.
- Han är så underbar så jag skickar 9 sms långa nattsms till honom, varje natt.
- Han har så himla törr humor att jag ibland tokskrattar åt honom.
- HAN ÄR FUCKING 190 CM LÅNG.

2010-12-01 22:28:35
Kärleken Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback