med det här sände ni ut bra signaler, Aftonbladet!

Seriöst så blev jag helt överglad när jag kollade i Aftonbladets söndagsbilaga för någon dag sedan och såg bilderna där en blond söt tjej visar "vårens hetaste underkläder".

För det första är hon otroligt fin så att man typ dör:



För det andra är det bra av Aftonbladet att inte retuschera bort sånt här:



Hon har ett ärr på magen.
Hade det vart någon annan tidning hade det aldrig vart kvar. Det hade blivit bortretuscherat direkt, allt för att hon ska se överperfekt ut. För dom vill visa upp någon sorts perfektion som egentligen inte finns. Ingen har perfekt hud som inte har några skavanker alls. Nu när Aftonbladet har valt att inte ta bort det så ger det signalerna att man inte behöver vara helt perfekt för att få vara med i media.

Jag tycker fler tidningar borde ta efter.
Tycker det har blivit bättre och bättre med det här faktiskt.
Fler tidningar visar upp bilder som inte är överretuscherade.
Det ger bättre signaler än bilder där halva kroppen är bortretuscherad.
2010-04-07 14:46:08
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (2)

Kommentarer
Viccy
DATUM: 2010-04-07 | TID: 18:46:37
URL: http://kitchi.blogg.se/

Bra att dom använder "normala" modeller för en gång skull! ;P

Emi
DATUM: 2010-04-07 | TID: 19:48:58

Blev faktiskt också glad när jag såg det! De använde inte en supersmal tjej, vilken är jäkligt härligt :D



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback