det går framåt med stora steg - bakåt med små steg

Det känns som om en del av mig är tillbaka på ruta ett igen. Men jag vet att jag har kommit långt i min utveckling av mig själv. Mitt tänkande om mig själv är inte längre detsamma. Det ändrades efter oktober förra året.
25:e oktober kom vändpunkten.
En sak som fick mig vakna upp och insé att jag faktiskt duger. Det finns folk som bryr sig om mig. Folk som tycker jag är fin för den jag är. Att en msnkonversation med en person som jag då inte ens hade träffat kan göra så mycket är helt sjukt egentligen. Klart jag inte hade velat att en sån konversation någonsin hade behövt ske, men med facit i hand så var det något som jag verkligen behövde.

---

Jag har fortfarande ups and downs i mitt tänkande om mig själv. Det finns fortfarande ett, nästintill, ständigt tvivel. Är jag bra nog? Kommer jag någonsin bli det? Kommer någon någonsin älska mig för den jag är? Vilja somna med mig vid sin sida för att sedan vakna upp i samma säng som mig på morgonen?

Det som är skillnaden nu är att jag vet att hur mycket jag än tvivlar så vet jag att det alltid leder till något positivt. De här senaste månaderna har vart de bästa i mitt liv och jag påminns ständigt om hur jävla glad och lycklig jag är över att just vara den jag är.

---

Jag har fantastiska vänner.
Marie är fortfarande min bästa vän även om vi inte träffas så ofta. Daniel känner jag fortfarande att jag kan prata om allt med, lika så Rebecca. Sen är jag även otroligt glad över att Victoria bytte skola från John Bauer till Älvkullen. Att hon hamnade i samma klass som mig och att vi har blivit bättre och bättre vänner. Även om jag inte har känt henne länge så vet jag att hon är en person som alltid finns där för sina vänner. Hon peppar och stöttar och är ärlig. Det är det jag gillar med henne.

Det går även bra för mig i skolan.
För första gången sedan i sexan så tycker jag faktiskt om att gå till skolan. Jag vet, jag har sagt det förut, men det känns bara så sjukt underbart. Även om jag har vart sjukt dålig på att plugga så har det ändå gått bra och även om jag trivs i skolan så ska det bli riktigt skönt med sommarlov snart så man kan vila upp sig. Men helt ärligt så ser jag fram emot tvåan. Lika mycket ser jag även fram emot trean.

---

Jag borde inte ha dagar då jag tänker för mycket så att det kokar i min hjärna. Det är det som jag gör fel. Jag tänker alldeles för mycket när jag egentligen bara borde slappna av och ta det som det kommer. Om man tänker för mycket leder det ofta till att ingenting blir gjort och då kanske man missar händelser som man verkligen inte hade velat missa.

---

Nu blev det här ett väldigt långt och luddigt inlägg, men jag var tvungen.
Sängen väntar och många bra drömmar som jag hoppas ska kunna drömma.
Först ska jag lyssna på några riktigt bra låtar och bara vara.

God natt och sov gott.
Ha en underbar natt/morgon/dag!

2010-04-26 00:46:28
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback