det behövs fler Blondinbellor som kan inspirera unga

Något jag beundrar är unga människor som till exempel Blondinbella.
Jag hade mycket fördomar om henne i början. Läste citat av henne och tänkte "Vad fan är det här för människa egentligen?". Trodde att hon var en tjej som flög med fötterna högt ovanför jorden och levde i sin egna rika lilla värld, men gud vad fel jag hade och jag erkänner det.



I sin blogg peppar hon läsarna att verkligen vara nöjd med sig själv, att acceptera sina brister och fokusera på det positiva. Hon ger råd till läsare som har skickat in olika frågor till henne och hennes svar är alltid vettiga. Förutom bloggen så har hon även flera företag och bolag som drar in miljontals kronor per år och nyligen så signade hon ett kontrakt med Spotlife som garanterar en inkomst för henne på en miljon per år.

Tjejen är nitton år.

Jag fattar inte hur man kan vara driven och så målmedveten när man är så ung. Tror säkert att hon har fått någon hjälp in i den här branschen, men i grund och botten så har framgången kommit på grund av just hennes målmedvetenhet och driv. Jag har fått uppfattningen att har hon bestämt sig för att göra en sak, så ska hon lyckas med det. Vägen dit kanske är slingrig, men hon ska lyckas. Det är sånt som andra människor också måste lära sig. Att ger man aldrig upp kommer man någon gång få tillbaka för allt slit man har lagt ner.

En människa kan inte gå igenom ett helt liv utan motgångar, men när man stöter på dem så kan man antingen välja att gräva ner sig ännu djupare och få det ännu svårare att ta sig tillbaka på banan igen, eller så kan man gå in med inställningen att "Jag ska fan klara det här. Jag ska ta mig ur det här med huvudet högt och komma tillbaka som en starkare människa". Det är folk som väljer det sista alternativet som jag beundrar. Om jag själv skulle hamna i en sådan situation där allt går emot mig så skulle jag nog mer vara en sådan person som gräver ner sig, tycker synd om sig själv och tror att livet ska gå under.

Det är bara du själv som kan göra något åt det.

Jag skulle vilja hitta något som jag verkligen brinner för. Skulle vilja engagera mig i något och bli framgångsrik inom det ämnet. Men frågan är vad det skulle kunna vara. Blondinbella har bloggen, hon har skrivit en bok, vart med i en film, startat ett eget klädmärke plus att hon är aktiv inom MUF. Det sistnämnda, Moderata Ungdomsförbundet, lockar mig inte. Inget annat parti heller för den delen även om jag skulle vilja vara intresserad av politik. Det verkar som att fler och fler unga har fått intresse för det och det tycker jag är bra.

Istället lockas jag av att skriva. Kanske skicka in krönikor någonstans eller dikter och hoppas på att de blir publicerade? Kanske ändra lite innehåll i min blogg och satsa på att sprida den? Kanske bara satsa på att börja lägga ner mig i skolan och få bättre betyg och sedan sikta in mig på att läsa vidare och bli något stort senare i livet?

Jag vet att jag skulle kunna vara en driven person.
Jag vet att jag skulle kunna lyckas bra i livet.
Det är bara jag själv som kan sätta stopp för det.


Jag ska inte sätta stopp för det!

2010-04-16 00:39:07
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (1)

Kommentarer
Anonym
DATUM: 2010-06-04 | TID: 22:27:03

Spotlife*



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback