FÖRÄLDRAR, BÖRJA LÄS ERA BARNS BLOGGAR!



Bloggvärlden har blivit allt större och den innehåller människor i alla åldrar, allt från ungdomar till de som är i medelåldern. Lika mycket som det är variation i ålder så är det också stor variation på vad bloggarnas innehåll går ut på och det chockerar mig att det är de yngsta bloggarna som skriver alldeles för ofta om hur fulla de var på festen i helgen och att de valt att inte gå på gymnasiet för att de kan leva på bloggen nu när de tjänar så mycket pengar. Jag undrar därför vilken roll föräldrarna spelar i den här Internetvärlden. Är de medvetna om vad deras tonårsbarn skriver om? Vet de hur mycket av sitt liv som de blottar för tusentals personer dagligen?


När det gäller bloggar så kan vem som helst skaffa en och vem som helst kan även kommentera anonymt på dem. Det förekommer därför även mycket Internetmobbning bland bloggarnas ägare och dess läsare. Det här är också en sak som jag stör mig på för alla vet ju hur man ska vara mot varandra och vad är nöjet i att skriva provocerande texter som rentav är elaka? Varför inte börja skriva om något intressant som ger läsarna något och får dem att gilla bloggen på ett bra sätt än att läsarna bara läser för att bli irriterade och börja ogilla den som skriver, för tro mig: det är inte många som läser provocerande bloggar för att de tycker att bloggen är bra utan de flesta läser för att de ska få ett gott skratt.


Den största frågan som dyker upp inom mig är vart världen är på väg när föräldrarna tillåter, eller överhuvudtaget inte bryr sig om, att deras barn blir förebilder genom att skriva om festande i allt för ung ålder, om att de ska skaffa falsklegg för att kunna komma in på nattklubbar och att de opererar läpparna när de ät 15 år. Vad säger det för signaler till yngre bloggare som också vill nå ut till många läsare och tjäna mycket pengar på sin blogg?


Jag säger därför; Vakna upp föräldrar! Läs era barns bloggar och sätt stopp för det här för ni spelar en viktig roll när det gäller "valet" av förebilder redan när barnen är små. Alla behöver en bra förebild att se upp till och det är definitivt inte den här typen av bloggare som vi behöver för den rollen.

2009-10-15 17:24:11
Mina dikter/texter Kommentarer (1)

Kommentarer
rebecca
DATUM: 2009-10-15 | TID: 21:40:29
URL: http://rrebeccad.blogg.se/

roligt att du kopierade din insändare rakt av haha. men du, läser dina föräldrar din blogg? det är ju samma sak typ.



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback