sommaren har varit på besök idag

Hallå!
Tack vare det underbara vädret idag så har jag kunnat vara ute och sola. Känns fantastiskt för den här sommaren har jag gett mig den på att jag ska bli brun. Har haft olika perioder i mitt liv där jag antingen har solat som satan, hela sommaren igenom, eller spenderat dagarna på någon stol i skuggan. Känner att det är litegranna dags nu att stiga ut ur skuggan igen och få lite färg så man i alla fall ser ut som en levande varelse.

Likadant så är det dags för mig att skippa all bikiniångest.
Jag får den varje år. Eller rättare sagt, jag har den ÅRET OM, för även om det inte är sommar så går jag runt och tänker på att jag borde göra något åt min vikt och hur jag ser ut så att "jag kan trippa runt på badstranden nästa år utan att vara rädd för vad folk tänker när de ser mig".


Provade min nya tankini (badlinne med badhotpants) igår och kände mig totalt misslyckad. Hade lovat mig själv att den här sommaren skulle vara fri från sådana tankar, men det ser inte ut att hålla. Förra året hade jag som mål att gå ner tjugo kilo tills juli/augusti i år, men jag har nog inte lyckats med att gå ner ett enda kilo. Tror att jag snarare har gått upp i vikt.

Jag vet inte vad jag ska göra för att lyckas.
Jag äter godis nästan varje dag.
Jag kan äta hur mycket som helst, blir aldrig mätt.
Jag blir snart rädd för mig själv.
Kommer dö om jag inte slutar.

Okej, det var kanske att ta i.

Men det är klart att det skadar mig.
Klart jag måste börja med att lägga om mitt liv.
Sluta lyxa till det med en massa utemat.
Sluta äta massa godis.
Och framför allt;
Börja träna. Röra på mig.

Någonstans långt inne vet jag att jag klarar det,
och det ska jag göra också.
2009-06-17 22:07:57
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback