copycats

Det som stör mig mest med bloggvärlden är att har man läst i en blogg, har man läst allas. (Det menas även min) För mer eller mindre alla skriver om samma saker. Kanske inte bokstavligt talat, men man skriver om hur dagen har varit. Hur den ska bli. Man skriver om problem. Om kompisar. Kanske om kärleken. Man kanske ger tips om saker och ting.

Jag tror det är riktigt svårt att slå igenom i bloggvärlden. Speciellt nu när det är som populärast, för det verkar som om alla har en blogg nuförtiden. För att lyckas idag måste man skriva om något speciellt. Något som ingen annan skriver om. Tror det var mycket lättare, eller hur man nu ska formulera det, på den tiden när Blondinbella, Stina-Lee och Kenza (för att bara nämna några) fick sitt "genombrott" för då fanns det inte alls lika många att konkurrera med.

På senare tid har det kommit fram tre yngre bloggare:
http://kissies.se
http://paulinadanielsson.blogg.se/
http://desireenilsson.blogg.se/


Alla tre har välbesökta bloggar, men saken är den att jag stör mig litegranna på i alla fall två av dom.
Om man ser på den här bilden så tror jag att alla fattar varför.


Ena inlägget upplagt på dagen, det andra på kvällen.

Man kan skriva en massa inlägg i sin blogg om att folk kopierar ens inlägg, gå och anmäla personen som gör det och sedan göra exakt likadant själv.
Vad sägs som att växa upp istället?
2009-07-14 01:05:34
Allmänt Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback