all I can think about is how it's going to end

Det är sommar och på sommaren ska man bara vara. Man ska inte gå runt och oroa sig över saker och ting, men jag har aldrig varit oroligare än vad jag är nu.
Anledningen stavas Färjestads Bollklubb.



Mitt hjärtas klubb har tappat viktiga spelare som:
Jonas Gustavsson
Dominik Granak
Martin Sevc
Eero Somervuori
Dick Axelsson
Mikael Johansson
Peter Nordström
Thomas Rhodin

Lägg även till Jörgen Jönsson som har spelat sin sista match någonsin och fick avsluta med ännu ett guld. Och lägg även till den senaste förlusten - lagkaptenen Rickard Wallin.

Det kom som en stor jävla chock för mig när jag fick reda på att den sistnämda var nära ett kontrakt med NHL-klubben Toronto, där även Jonas Gustavsson och förre FBK-spelaren Jonas Frögren finns med i truppen.
Även fast jag är otroligt förbannad och undrar vem som som ska bli lagkapten nu så förstår jag att han vill ta den här chansen. Jag menar, han blir 30 nästa år och det kanske är sista chansen för honom att lyckas i NHL. Han vore galen om han inte skulle ha sagt "ja".

Men vem ska då bli lagkapten?
Jag vet faktiskt inte vem jag tycker att det ska bli.
Rickard Wallin var ju given efterträdare efter Jörgen Jönsson.
Nu finns det ingen som är lika given enligt mig.

Har svårt att se att någon ny spelare ska komma in och bli lagkapten.
Kanske är det ändå så det blir?
Sanny Lindström var ju lagkapten på den tiden då han spelade för Timrå
Kanske blir det han?
Johan Andersson var assisterande lagkapten när han spelade i Timrå.
Kanske blir han även det i Färjestad?


Sanny Lindström eller Johan Andersson?
Är det någon av dom som får ta över "the C" as a captain?

2009-07-10 20:26:14
Färjestad BK/Hockey Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback