sund = tjock?



Kolla på den här bilden på Jessica Simpson.
Kolla riktigt noga.



Det har stått i flera tidningar att J.S har blivit tjockare, så jag googlade:
Jessica Simpson Fat

När den här bilden var med bland resultatet så blev jag chockad.
Jag ser en tjej som har en kropp som jag skulle dö över att få ha.
Bilden får mig att undra:
Om hon är tjock, vad är då jag som väger ett tiotal kilo mer?


Och vart fan är världen på väg?
När ska det komma någon trend som säger att man får se ut precis hur man vill utan att folk hängs ut i media och blir mobbade över att de ser hälsosammare ut än resten av Hollywoodfolket?

Det är ju där det måste börja, i Hollywood.
Det är ju där allt folk, som resten av världen ser upp till, finns.
Det måste börja där, för om det skulle vara så att varenda människa skulle bli accepterad där, i Hollywood, oavsett hur man ser ut, så skulle det sprida sig till resten av världen. Småtjejer skulle inte bli hetsade till att banta så fort de kommer in i tonåren. Det skulle inte behöva stå överallt i tidningar hur man ska göra för att gå ner fem kilo på två veckor.
Det skulle inte finnas någon sådan ångest.
Och jag skulle hellre vilja leva i ett sådant samhälle än i ett sådant samhälle vi lever i idag.
2009-07-11 01:20:12
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (1)

Kommentarer
Ronja
DATUM: 2009-07-11 | TID: 23:24:33
URL: http://typisktronja.devote.se

du är perfekt som du är!

skit i vad som står i tidningar saken är den att man ska inte väga sig och jämföra med andra, så länge man själv är nöjd med vad man ser ska man må bra!



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback