årstiderna väntar aldrig, älskling (look back i min diktsamling)

Ja, som jag nog har nämnt ett par gånger i bloggen i alla fall så har jag för tillfället torka i mitt skrivande. Med skrivande så menar jag mitt såklart mitt diktskrivande. Har inte skrivit en hel dikt på ett år tror jag. Just nu håller jag faktiskt på och skriver en ny dikt så jag hoppas verkligen att jag får den kvar inom den närmsta tiden. I alla fall så publicerar jag en dikt som jag vann en dikttävling i skolan med, på Alla Hjärtans Dag rättare sagt. :)


ÅRSTIDERNA VÄNTAR ALDRIG, ÄLSKLING

regndroppar smattrar på mitt fönster
när jag kastar blickar upp emot himlen
stjärnorna bildar kartor ingen kan tyda
men jag vet att alla leder till dig


det var ett tag sedan nu
men ditt leende målar fortfarande bilder
på min näthinna när jag sluter mina ögon
och andetagen som du lämnade kvar i mina
lungor har jag inte andas ut än

jag har hälsat december välkommen
och snön som aldrig hann falla för oss
den föll inte heller nu

du sa att vintern skulle bli vår årstid
jag trodde på dig
men den är här nu och jag undrar vart du är

du vet,
årstiderna väntar aldrig, älskling


ibland går jag förbi ditt hus
och letar efter några livstecken som
att din lampa lyser eller så men
egentligen vet jag ingenting om dig
längre jag har bara minnen kvar
som är gömda någonstans inom mig

jag brukar plocka fram dem ibland
och tänka tillbaka på att du var
händerna som alltid tog upp mig när
jag låg hjälplös på marken och dina
ord var det enda som jag levde för

men
nu vet jag ingenting om dig längre
jag har bara minnen kvar som är
gömda någonstans inom mig

regndroppar smattrar på mitt fönster
när jag kastar blickar upp emot himlen
stjärnor faller och jag bryr mig inte
ens om att önska mig dig

2009-07-28 21:49:50
Mina dikter/texter Kommentarer (1)

Kommentarer
Anonym
DATUM: 2009-07-28 | TID: 23:19:04

finner inget tillräckligt bra ord för hur jävla duktig du är louise ! (:

//F



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback