a hockeylist (part one)

Okej, jag tror att alla har förstått att jag älskar hockey, så tyvärr (?) kommer ni inte undan hockeyinlägg här i bloggen. Tänkte komma med olika listor som jag har knåpat ihop, så det är lika bra att jag börjar direkt känner jag. Även om jag här och nu kommer bli stämplad som en icke riktig hockeyälskare, utan bara en wannabe som bara kollar in alla killar.

Men NEJ, jag älskar hockey! Jag gör verkligen det.
I början så kunde jag ingenting om hockey, jag gillade det bara för att jag hade upptäckt Rickard Wallin och tyckte att han var snygg.
Men det var år 2002.

Det var liksom sju år sedan och jag har lärt mig massa om hockey och vill lära mig ännu mer. Jag älskar spelet. Älskar helt enkelt allt som har med hockeyn att göra, och jag tvivlar på att jag någonsin kommer sluta göra det. Det känns liksom som att det är en för stor del av mitt liv så det är inte lätt att bara "ge upp det".

Men jag tackar Rickard Wallin för att jag är hockeyfan idag.
Det är en sak som är säker. ;D



Lista var det ja!
Vi börjar med topp 3, favorithockeyspelare just för tillfället:





3. Esa Pirnes - min favorithockeyspelare alla kategorier.

Höll ärligt talat på att börja grina (rent ut sagt) när jag fick reda på att han skulle få barn tillsammans med hans fru Inka, för att jag tyckte att det var så himla gulligt och för att barnet förmodligen är sötaste ever. När något sånt händer, att man börjar gråta på grund av något sånt, då är man rejält skadad och blir nästan rädd för sig själv.
Esa verkar inte bara vara en otroligt bra hockeyspelare som ger allt och lite till på isen utan också en otroligt trevlig människa. Här gissar jag hejvilt, men jag tror verkligen att han är det. Jag såg han och hans fru InkaBergvik en gång och de såg förbannat söta ut tillsammans när de gick och höll om varandra, plus att han alltid verkar ha ett leende på läpparna när man har sett honom i intervjuer och ute på stan och sådär.

Behöver jag säga att jag saknar honom otroligt mycket i Färjestad tröjan?



2. Nicholas Angell - snyggaste hockeyspelaren alla kategorier.

Mitt hjärta krossades för någon månad sedan när jag gick in på Eliteprospects och fick syn på att självaste snygg-Nic har skrivit på ett kontrakt med tyska klubben Frankfurt Lions. Jag hade verkligen trott att han skulle bli kvar i Sverige och Elitserien och hade planerat att gå på alla matcher då han skulle komma hit till Karlstad, men nu blir det inte så helt enkelt.
Nic verkar, liksom Esa Pirnes, att vara en riktigt trevlig människa. Kommer ihåg en intervju jag läste med honom när hans tidigare klubb Brynäs hade varit och besökt barnavdelningen på ett sjukhus i Gävle. Hur han sa att han volontärjobbade på något sjukhus i Minnesota när han var yngre. Hur han tyckte att det är barnen på sjukhuset som är de verkliga hjältarna. Hur han bad barnen att skriva autografer i utbyte mot sin. Det är så gulligt!

Plus att han, som sagt, är den snyggaste hockeyspelaren ever.



1.Johan Andersson -nyförvärv till min grupp med favorithockeyspelare.

Kommer ihåg första gången jag såg honom. Det var i periodpausen i någon match som visades på canal +. De intervjuade honom och han såg så himlans söt ut med sina skrattgropar i kinderna och hans dialekt var liksom pricken över i:et. Jag sa det att "Tänk, han skulle Färjestad ha. Han hade lätt blivit min nya favoritspelare". Några veckor senare såg jag att han hade nobbat Hv71 och att Färjestad hade varit i kontakt med honom och att allt var nära på att bli klart inom en snar framtid. Kunde liksom inte riktigt tro att det var sant, men det var det för några dagar senare så stod det i tidningen att han definitivt var helt klar.

Hjärtat tog ett litet glädjeskutt inom mig och jag längtar definitivt till seriestarten i september. Ska bli kul och se hur det går för honom i Färjestadströjan. Har hört att han ska vara en bland de bästa defensiva forwardsen i Elitserien. Såg i hockeytidningen som kom med i Aftonbladet eller Expressen inför förra säsongen att Timråfansen hade honom som favorit, och när det blev prat på att han skulle flytta därifrån inför kommande säsong så startades det grupper på Facebook att det ville ha honom kvar. Hoppas och tror att även Färjestadsfansen kan ta honom in till sina hjärtan.

Jag har i alla fall redan gjort det.

2009-07-31 23:29:35
Färjestad BK/Hockey Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback