en sådan här obligatorisk lista om 2009



1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja, jag vågade mer än vad jag hade vågat innan. Och framförallt lärde jag mig att vara mig själv och verkligen tro på mig själv.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte ens att jag hade några. Brukar inte ha det.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej.
4. Dog någon som stod dig nära?
Min kissemisse Hilding och min kanin Mini –censur-.
5. Vilka länder besökte du?
Sverige.
6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Kärlek.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
30/10.
8. Vad var din största framgång 2009?
Mitt MVG på nationella provet i svenska, just för att jag fick MVG på min krönika i den skriftliga delen av det. Matteprovet i slutet av året var också en framgång för jag fick VG+ på det och fick höra att jag har chans till MVG i betyg.
9. Största misstaget?
Jag har något jag ångrar big time, men det håller jag helst inom mig.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Sjuker har jag väl varit då och då och skurit mig i fingret har jag väl gjort ibland också på grund av min klantighet, men inget allvarligt.
11. Bästa köpet?
Mina svarta snygga glasögon från BikBok.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Godis från kafeterian.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Sm-guldet i hockey, att jag träffade nya vänner som till exempel Rebecca och Danne, att jag träffade andra underbara människor, att jag började trivas sjukt mycket i skolan när jag började gymnasiet, att jag är jag helt enkelt.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Bad Romance – Lady Gaga, Dansa Med Vapen – Maskinen, Segertåget – Maskinen, Fire Burning – Sean Kingston, She Wolf – Shakira, Walking On A Dream – Empire Of The Sun.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
I början såg det rätt så jävla mörkt ut, men allt eftersom året gick så blev jag mer och mer gladare vilket är underbart.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ätit godis.
18. Hur tillbringar du julen?
Hemma hos mamma tillsammans med pappa och syster.
19. Blev du kär i år?
Inte kär direkt, men det fanns någon jag gillade lite mer än andra.
20. Favoritprogram på TV?
Ingen jävla aning för jag ser sällan på tv-program.
21. Bästa boken du läste i år?
Läser nästan aldrig böcker längre så jag vet inte.
22. Största musikaliska upptäckten?
Ja ni. Tomas Ledin? Mest eftersom jag aldrig tidigare har lyssnat på honom direkt. Men han är kung. Sedan så är det ju självklart mannen Calle Kristiansson. 
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Ville gå på hockey och det fick jag.
25. Något du önskade dig men inte fick?
Kommer inte ens ihåg vad jag önskade mig.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Firade med familjen och gick på hockey.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jag tror att året hade blivit ännu bättre om jag hade orkat ta tag i mitt onyttiga liv och börjat äta mer nyttigt samtidigt som jag hade börjat träna, sedan hade det ju inte varit fel om man hade hittat kärleken heller.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Den börjar finnas där i alla fall, vilket är en bra början. Nästa år kommer den bli ännu bättre och ännu streetigare med t-shirts med tryck på, hoodtröjor och sneakers samtidigt som jag kommer blanda det med najsiga klänningar. Fast ja, inte allt det där samtidigt då men …
29. Vad fick dig att må bra?
Goda vänner som lyssnade och förstod mig.
30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Calle Kristiansson? Fast inte på det sättet. Jag såg honom, blev kär, han blev min man och gjorde mitt liv värt att leva. Eller ja, typ så i alla fall.
31. Vem saknade du?
Mini och Hilding.
32. De bästa nya människorna du träffade?
Rebecca och Danne, for sure.
2009-12-30 22:33:58
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback