sexton dagar kvar nu, bitches


Tänka sig att Danne är en mästare på att fotografera suddiga bilder.

Vet ni, gott folk?
Idag är det hela sexton dagar kvar.
Hela sexton jävla dagar kvar tills jag blir sjutton år.

Jag ser varken fram emot det eller ser på det med skräck i ögonen. Tycker att det ska bli tråkigt att bli sjutton. Det är liksom ett mellanår. När man fyller tretton blir man tonåring. Som fjortonåring är man fjortis. Femton är lika med byxmyndig. När man blir sexton får man köra bil. Och när man blir arton så är man myndig.

Men vad fan händer när man blir sjutton?

Man bara längtar efter dagen då man blir arton fastän samtidigt känner man att man kanske inte är redo för att bli vuxen än. I alla fall är det så med mig. En del av mig vill bli myndig och komma över den där tröskeln där man är för ung för saker och ting. Men den andra delen vill fortfarande vara liten och ha allt serverat, så det är klart att man är delad i tankarna om det.
2009-12-20 18:08:23
I djupet av mitt hjärta Kommentarer (1)

Kommentarer
rebecca
DATUM: 2009-12-20 | TID: 19:35:05
URL: http://rrebeccad.blogg.se/

den tanken har slagit mig också! 17 liksom, vilket jävla mellanår!



SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback