idag lyckades jag med något som jag inte gjort på länge

Så var det kväll, igen, redan. Helt sjukt att dagarna går så himlans fort. Hela lovet har gått så himlans fort. Känns som om det inte ens har varit någon skolavslutning, eller som om den var igår, men det var över två månader sen.

Sitter och försöker skriva lite, och vet ni vad?
Idag lyckades jag faktiskt skriva klart (kanske förlänger den senare) en dikt.
Den är absolut inte den bästa jag någonsin gjort, men det var bara så skönt att orden liksom hoppade ur hjärnan och att jag skrev nästan nonstop tills den var klar. Det har verkligen inte hänt på länge, för jag har en massa halvfärdiga dikter som ligger och skräpar i någon bortglömd mapp på datorn. Kanske det blir så att jag tar tag i det och gör dom klara också?
Förresten, vill ni läsa dikten? Ja, okejdå. Here it is;


du skrev klart ett kapitel i mitt liv, nu skriver jag ett annat


hejdå baby

jag hatar att jag måste säga det men

du måste gå nu har varit kvar alldeles

för länge runt mig hos mig i mitt hjärta

alldeles för långt inuti mig


det är inte så att jag hatar dig

jag bara

älskar dig lite mindre än vad du älskar mig

det är inte mitt fel skyll på mitt hjärta

gör vad du vill med det för jag vet att

jag har sårat dig mer än vad jag borde ha gjort

vet att jag inte är den som du behöver ha i ditt liv

men du ser på mig med andra ögon

så enkelt är det


baby


du skrev klart ett kapitel i mitt liv

nu skriver jag ett annat

det första som inte inkluderar dig


---

BTW, så ska jag göra en ny kategori här i bloggen där jag samlar alla dikter och liknande, så att ni nu hittar lite bättre om ni skulle vilja läsa dom helt enkelt. :)

2009-08-16 20:12:51
Mina dikter/texter Kommentarer (0)

Kommentarer


SKRIV KÄRLEKSBREV HÄR:

< VAD HETER DU? Kom ihåg mig?

< VAD ÄR DIN E-POST? (publiceras ej)

< VAD ÄR DIN BLOGGADRESS?

KOMMENTAR:

Trackback